• Nie minęło zbyt wiele czasu od rozpoczęcia działalności AKSO, a po całej Otchłani rozniosła się wieść o tajemniczej mgle, w której znikają statki. Czytaj więcej...
  • Wstrząsy naruszyły spokój Morza Łez!
    Odczuwalne są na całym jego obszarze, a także na Herbacianych Łąkach i w Malinowym Lesie.
  • Karciana Szajka została przejęta. Nowa władza obiecuje wielkie zmiany i całkowitą reorganizację ugrupowania. Pilnie poszukiwani są nowi członkowie. Czytaj więcej...
  • Spectrofobia pilnie potrzebuje rąk do pracy! Możecie nam pomóc zgłaszając się na Mistrzów Gry oraz Moderatorów.
Trwające:
  • Skarb Pompei
  • Zmrożone Serce


    Zapisy:
  • Chwilowo brak

    Zawieszone:
  • Brak


  • Drodzy użytkownicy, oficjalnie przenieśliśmy się na nowy serwer! Dokładne informacje na fanpege'u Spectrofobii lub forumowym Discordzie (odnośniki po prawej)!



    Zapraszamy do zapoznania się z Uśrednionym Przelicznikiem Waluty. Mamy nadzieję, że przybliży on nieco realia Krainy Luster i Szkarłatnej Otchłani.

    Szykujcie się na słodkie Walentynki i Dziewannę!

    Zimowa Liga Wyzwań Fabularnych nadeszła. Ponownie zapraszamy też na Wieści z Trzech Światów - kanoniczne zdarzenia z okolic Lustra i Glasville. Strzeżcie się mrocznych kopuł Czarnodnia i nieznanego wirusa!

    W Kompendium pojawił się chronologiczny zapis przebiegu I wojny pomiędzy Ludźmi i KL. Zainteresowanych zapraszamy do lektury.

    Drodzy Gracze, uważajcie z nadawaniem swoim postaciom chorób psychicznych, takich jak schizofrenia czy rozdwojenie jaźni (i wiele innych). Pamiętajcie, że nie są one tylko ładnym dodatkiem ubarwiającym postać, a sporym obciążeniem i MG może wykorzystać je przeciwko Wam na fabule. Radzimy więc dwa razy się zastanowić, zanim zdecydujecie się na takie posunięcie.

    Pilnie poszukujemy Moderatorów i Mistrzów Gry. Jeżeli ktoś rozważa zgłoszenie się, niech czym prędzej napisze w odpowiednim temacie (linki podane w polu Warte uwagi).

    ***

    Drodzy użytkownicy z multikontami!
    Administracja prosi, by wszystkie postaci odwiedzać systematycznie. Jeżeli nie jest się w stanie pisać wszystkimi na fabule, to chociaż raz na parę dni posta w Hyde Park
    .
    Marionetki – otwarte
    Kapelusznicy – otwarte
    Cienie – otwarte
    Upiorna Arystokracja – otwarte
    Lunatycy – otwarte
    Ludzie – otwarte
    Opętańcy – otwarte
    Marionetkarze – otwarte
    Dachowcy – otwarte
    Cyrkowcy – otwarte
    Baśniopisarze – otwarte
    Szklani Ludzie – otwarte
    Strachy – otwarte
    Senne Zjawy – otwarte
    Postaci Specjalne – otwarte

    Ponieważ cierpimy na deficyt Ludzi, każda postać tej rasy otrzyma na start magiczny przedmiot. Jaki to będzie upominek, zależy od jakości Karty Postaci.



    » Kompendium Wiedzy » Świat Przedstawiony » Spis eliksirów
    Poprzedni temat :: Następny temat
    Autor Wiadomość
     



    Sztukmistrz

    Anarchs: Przywódczyni Rebelii
    Godność: Sophie "Opal" Bugs / Esmé de Chardonnay
    Wiek: gdy ukrywa arogancję, wygląda na nastolatkę.
    Lubi: suszone owoce i nowe moce
    Nie lubi: niekompetencji i braku kontroli | czekolady i deszczu
    Wzrost / waga: 1,80m bez obcasów / 65kg
    Aktualny ubiór: Dopasowana burgundowa suknia o długich rękawach - spódnica opadająca do kostek składa się z szerokich, niemal prześwitujących pasów koronek. Na ramionach etola z futra lodowego lisa, dodatkowo rękawiczki, a na nich pierścienie. Pantofle na wysokim, masywnym obcasie widoczne są spod spódnicy. Kreska na oku, dopasowany do cery puder oraz koralowa szminka. Włosy splecione w koronę, nad karkiem szkarłatna brosza spinająca warkocze.
    Znaki szczególne: palce o czterech stawach; wytatuowane imię na miękkiej części prawego nadgarstka
    Zawód: oficjalnie sekretarz arcyksięcia
    Pod ręką: skórzana aktówka, parasolka oraz Artefakty
    Bestia: Likyus z rdzawą gwiazdą na pysku (Orem), jadowicie zielony Avi (Verde), Alam (Riehl) o grzbiecie pełnym czarnych magnolii
    Nagrody: Bolerko-niewidko, Krwawa Broszka, Cukrowe Berło, Maska Tysiąca Twarzy, Bursztynowy kompas
    Stan zdrowia: z tkliwą raną postrzałową w mięśniu dwugłowym lewego ramienia
    SPECJALNE: Administrator Pomocniczy, Mistrz Gry | Odkrywca Drugiej Strony Lustra
    Dołączyła: 28 Cze 2012
    Posty: 559
    Wysłany: 1 Listopad 2018, 20:54   Spis eliksirów

    E l i k s i r y


    Aby postać mogła je wytwarzać, oprócz umiejętności potrzebuje również specjalnych narzędzi, możliwych do zakupienia w Sklepie alchemicznym oraz butelek na eliksiry, także od pani Margaret.



    Eliksiry:

    Nazwa: Ciernista nalewka
    Typ: eliksir
    Kolor: żółto-zielonkawy
    Smak: ostry, alkoholowy smak, coś jak orzechówka
    Zapach: zapach róż
    Działanie: postaci wyrastają tymczasowo kolce na całym ciele
    Czas działania: 5 postów
    Ograniczenia: utrudnia postaci poruszanie się
    Baza: alkohol
    Składniki: pnącze Bluszczyka Krwistego, gałązka głogu, kwiat skrzydłokwiatu

    Nazwa: Skrzydła w butelce
    Typ: eliksir
    Kolor: zależny od piór/ciemnoszary/zależny od skrzydeł
    Smak: waniliowy/anyżkowy/cynamonowy
    Zapach: brak
    Działanie: postaci wyrasta para skrzydeł (Opętańcy zyskują drugą parę)
    Czas działania: 15 postów
    Ograniczenia: skrzydła odpadają po upływie czasu trwania, ich wyrośnięcie trwa 2-3 postów (w zależności od MG), wyrastanie bywa bolesne
    Baza: RedBull
    Składniki: krew Opętańca, pył z Magicznego Kryształu, ptasie pióra/nietoperze łapki/garść motyli

    Nazwa: Serum salamandry
    Typ: eliksir
    Kolor: jaskrawo-pomarańczowy
    Smak: ostry i pikantny
    Zapach: siarki
    Działanie: uodparnia postać na ogień
    Czas działania: 2 posty
    Ograniczenia: brak
    Baza: woda
    Składniki: papryczka chili, imbir, Płomykówka Jaszczura

    Nazwa: Kameleonia nalewka
    Typ: eliksir
    Kolor: mieni się wieloma barwami
    Smak: cukierka eukaliptusowego
    Zapach: ziół
    Działanie: pozwala postaci wtopić się w otoczenie
    Czas działania: 2 posty
    Ograniczenia: przy szybkich ruchach eliksir nie jest skuteczny w ukrywaniu osoby
    Baza: woda
    Składniki: plastelina, Wierchówka Przeźrocza, Butelkowana Tęcza

    Nazwa: Nalewka kurcząca
    Typ: eliksir
    Kolor: przezroczysty
    Smak: maślanych ciasteczek z konfiturą
    Zapach: delikatny zapach taniego wina
    Działanie: kurczy postać
    Czas działania: 7 postów
    Ograniczenia: łyk zmienia postać o 25% a wypicie całej butelki o 50-75%
    Baza: alkohol
    Składniki: lewa strona Zmianogrzyba, kasztany, rodzynki

    Nazwa: Ciastka rozrostu
    Typ: eliksir
    Kolor: brązowy
    Smak: słodkiego mleka z wyczuwalnym groszkiem
    Zapach: słodki
    Działanie: powiększa postać
    Czas działania: 7 postów
    Ograniczenia: łyk zmienia postać o 25% a wypicie całej butelki o 50-75%
    Baza: woda
    Składniki: prawa strona Zmianogrzyba, ciasto drożdżowe, groszek

    Nazwa: Mikstura księżycowej klątwy
    Typ: niesklasyfikowany
    Kolor: niebieskawy
    Smak: miętowy i metaliczny zarazem
    Zapach: łąki nocą
    Działanie: do świtu zamienia w agresywnego zwierzołaka, działa tylko po zmroku
    Czas działania: do wschodu słońca (maksymalnie 10 postów)
    Ograniczenia: wystarczy, że dostanie się do krwi po zmroku, bywa bolesne i po upływie jego działania postać przez co najmniej 5 postów jest bardzo osłabiona, nie działa na dachowców
    Baza: woda
    Składniki: lulek czarny, wilcza jagoda, Viola Lunaris

    Nazwa: Łzawa gorzałka
    Typ: trucizna
    Kolor: szarawy
    Smak: lekko słony, ale dolany do innego napoju staje się bardzo delikatny
    Zapach: morza
    Działanie: sprowadza na postać intensywne łzawienie
    Czas działania: 2 posty
    Ograniczenia: tylko po wypiciu
    Baza: Gopnikovka
    Składniki: woda z Morza Łez, Smutne Mleko, kotki wierzbowe

    Nazwa: Świądysok
    Typ: trucizna
    Kolor: żółty, przezroczysty
    Smak: nieprzyjemnie kwaśny
    Zapach: Ostry
    Działanie: sprowadza uporczywe swędzenie
    Czas działania: 3 posty
    Ograniczenia: brak
    Baza: woda
    Składniki: pokrzywa, Wyłupnica Trawiasta, Bluszczyk Krwisty

    Nazwa: Zegarmistrzowski przysmak
    Typ: cukierki
    Kolor: karmelowy brąz - można dodawać barwniki
    Smak: w przypadku dzieci mają nieco gorzkawy, kawowy posmak, natomiast u dorosłych są tak słodkie, jak tylko można to sobie wyobrazić.
    Zapach: delikatny, słodki
    Działanie: zmienia wiek biologiczny postaci na krótki czas
    Czas działania: 8 postów
    Ograniczenia: jeżeli dziecku je zje, to wciąż będzie się zachowywać jak dziecko
    Baza: roztopiony karmel
    Składniki: Marynowana Błyskawica, słodzik - odmładzający/gorczyca - postarzająca, lukrecja

    Nazwa: Serum ubezmagiczniające
    Typ: trucizna
    Kolor: przezroczysty
    Smak: brak
    Zapach: lekko drażniący
    Działanie: uniemożliwia używanie mocy
    Czas działania: 5 postów
    Ograniczenia: działa tylko po wypiciu
    Baza: woda
    Składniki: bezoar, pył z Magicznego Kryształu, ostatni oddech umierającego

    Nazwa: Jad niemocy
    Typ: trucizna
    Kolor: jasnobrązowy
    Smak: brak
    Zapach: nieprzyjemny
    Działanie: wypicie nawet niewielkiej dawki powoduje, że postać przez czas trwania eliksiru jest nieco słabsza i wolniejsza, natomiast po wypiciu pełnej dawki postać jest siłą porównywalna do 13 letniego dziecka jeżeli była wcześniej nieco silniejsza niż przeciętny dorosły człowiek
    Czas działania: 3-5 postów
    Ograniczenia: tylko po wypiciu, długość trwania zależy od MG
    Baza: alkohol
    Składniki: Wykrwawnik Trupi, melisa, Płomykówka Jaszczurza

    Nazwa: Jad ogłupienia
    Typ: trucizna
    Kolor: jasno-zielony
    Smak: słodki
    Zapach: ściętej trawy
    Działanie: wypicie nawet niewielkiej dawki powoduje, że postać przez czas trwania eliksiru jest w stanie podobnym jak tuż po nagłym wybudzeniu w środku nocy, wypicie pełnej dawki zaburza percepcję na poziomie podobnym jak u osoby w wysokim stopniu nietrzeźwej.
    Czas działania: 3-5 postów
    Ograniczenia: tylko po wypiciu, długość trwania zależy od MG
    Baza: alkohol
    Składniki: szyszka chmielu, Makowiec Senny, Koralinka Czerniawa

    Nazwa: Mikstura próby
    Typ: halucynogen
    Kolor: fioletowy
    Smak: jagodowy
    Zapach: delikatnie owocowy
    Działanie: postać widzi halucynacje pokus, które muszą zostać przezwyciężone
    Czas działania: ustalany przez MG
    Ograniczenia: wymaga krótkiej fabuły z udziałem MG, działanie może zostać przerwane przez standardowe antidotum na halucynacje
    Baza: woda
    Składniki: poranna mgła, coś związanego z daną pokusą, Głodniówka Ropawa

    Nazwa: Dekokt tajemnic
    Typ: halucynogen
    Kolor: czarny ze złotymi drobinkami
    Smak: waniliowej coca-coli
    Zapach: benzyna
    Działanie: postać widzi halucynacje swoich największych sekretów, o których woli zapomnieć, wydaje jej się również, że zostały one ujawnione
    Czas działania: MG
    Ograniczenia: wymaga krótkiej fabuły z udziałem MG, działanie może zostać przerwane przez standardowe antidotum na halucynacje
    Baza: woda
    Składniki: rdza zeskrobana ze starego klucza, Czarna Mięta, Szkieletowiec Nieserdeczny

    Nazwa: Słodkie kropelki
    Typ: eliksir
    Kolor: brązowy
    Smak: zależny od użytych ciasteczek
    Zapach: czekoladowy
    Działanie: zmienia smak jedzenia/picia na dany smak ciastka
    Czas działania: brak
    Ograniczenia: zmiana trwa około jednego dnia od użycia (dotyczy dni fabularnych)
    Baza: mleko
    Składniki: dowolne ciastko dobrej jakości, Wyłupnica Trawiasta, Butelkowana Tęcza

    Nazwa: Lek doktora Pasibrzucha
    Typ: eliksir
    Kolor: jasno-niebieski
    Smak: słodko-kwaśny
    Zapach: mleka z miodem
    Działanie: neguje uczucie bólu i dyskomfortu związanego z ranami
    Czas działania: 6 postów
    Ograniczenia: nie neguje samych ran tylko pozwala nie przejmować się bólem
    Baza: alkohol
    Składniki: miód, starzęśla rozesłana, Makowiec Senny

    Nazwa: Srebrna Kołysanka
    Typ: eliksir
    Kolor: srebrny
    Smak: lawendowy
    Zapach: lawendy
    Działanie: środek usypiający, sprawia że sen, który śni postać pod jego wpływem jest niejadalny dla Cieni, zaś gdy go wypije Senna Zjawa staje się ona na krótki czas niejadalna dla Cieni
    Czas działania: postać zasypia po 3-5 postach
    Ograniczenia: gracz sam może zdecydować po jakim czasie zaśnie, Zjawa jest niejadalna przez 9 postów, sen trwa fabularnie do 12 godzin.
    Baza: mleko
    Składniki: Viola Lunaris, melissa, lawenda

    Nazwa: Jad Zegarmistrza
    Typ: trucizna
    Kolor: złocisty
    Smak: słonawy
    Zapach: miodu
    Działanie: zaburza postrzeganie upływu czasu przez postać
    Czas działania: 11 postów
    Ograniczenia: postaci może się wydawać, że wszystko porusza się zbyt wolno lub zbyt szybko, jest to zmienne i zależne od gracza
    Baza: mleko
    Składniki: miód, Ciasteczkowy Zegar, Makowiec Senny

    Nazwa: Pieśń krwi
    Typ: halucynogen
    Kolor: czerwony
    Smak: lekko metaliczny
    Zapach: metaliczny
    Działanie: postać widzi świat ją otaczający (oprócz innych postaci) jakby był zbudowany z żywych, ruchomych wnętrzności
    Czas działania: 9 postów
    Ograniczenia: musi dostać się do krwi
    Baza: alkohol
    Składniki: krew osoby pijącej, Karciana Jarzębina, zwierzęce mięso




    Antidota:

    Nazwa: Ukajacz
    Typ: krem
    Kolor: biały
    Smak: brak
    Zapach: brak
    Neguje działanie: Świądysoku
    Baza: mleko
    Składniki: miód, płatki róż, Smutne Mleko

    Nazwa: Kosołyk
    Typ: eliksir
    Kolor: żółty
    Smak: ostry
    Zapach: drażniący
    Neguje działanie: Jadu niemocy
    Baza: woda
    Składniki: Marynowana Błyskawica, Szklieletowiec Nieserdeczny, kawa

    Nazwa: Orzechowe orzeźwienie
    Typ: eliksir
    Kolor: jasnobrązowy
    Smak: orzechowy
    Zapach: orzechowy
    Neguje działanie: Jadu ogłupienia
    Baza: woda
    Składniki: Wierchówka przeźrocza, Ciasteczkowy Zegar, dowolne orzechy

    Nazwa: Wycieracz wizji
    Typ: eliksir
    Kolor: pomarańczowy
    Smak: ostry
    Zapach: cytrusowy
    Neguje działanie: wszystkich halucynogenów
    Baza: woda
    Składniki: bezoar, Wykrwanik Trupi, butelkowana tęcza

    Nazwa: Koliber
    Typ: eliksir
    Kolor: niebieski przechodzący w zieleń
    Smak: słodki
    Zapach: słodki
    Neguje działanie: Jadu zegarmistrza
    Baza: woda
    Składniki: Marynowana Błyskawica, kawa, kakao

    Inne:
    Srebro hamuje agresję zwierzołaka powstałego w wyniku wypicia Mikstury księżycowej klątwy.
    Nalewka kurcząca odwraca działanie Ciastek rozrostu i vice versa.
    Bezoar neguje działanie Łzawej gorzałki.



    Ingrediencje:

    Możliwe do zakupienia w Sklepie alchemicznym:

    Wyłupnica Trawiasta
    Butelkowana Tęcza

    Składniki wymagające misji rangi C:


    Nazwa: Zmianogrzyb
    Gdzie zdobyć: Malinowy Las, Kryształowe Pustkowie
    Uwagi: od fioletowej strony się rośnie, od niebieskiej - maleje, jednak zażywany bez eliksiru może doprowadzić do zatruć i mutacji

    Nazwa: Ciasteczkowy Zegar
    Gdzie zdobyć: Czekoladowe Jezioro, Herbaciane Łąki
    Uwagi: łatwo się kruszy, a do eliksiru jest potrzebny cały

    Nazwa: Szkieletowiec Nieserdeczny
    Gdzie zdobyć: Ogród Strachu, Dyniowe Miasteczko, występuje tylko na cmentarzach
    Uwagi: kryje się pod iluzją szkieletu

    Nazwa: Wierchówka Przeźrocza
    Gdzie zdobyć: Kryształowe pustkowie, Lewitujące Osiedle, szczyty gór
    Uwagi: płatki wypełnione płynem, delikatne, cała zawartość jest w tym płynie (czyli zbierać delikatnie)

    Nazwa: Koralinka Czerniawa
    Gdzie zdobyć: Dyniowe Miasteczko, Mroczne Zaułki
    Uwagi: spożycie lub wypicie soku na moment pozwala lepiej widzieć w ciemnościach, jeśli podczas wyrywania owocu trąci się listki, kwiat zamyka się i wydziela coś na kształt gazu pieprzowego

    Nazwa: Wykrwawnik Trupi
    Gdzie zdobyć: Herbaciane Łąki, Malinowy Las
    Uwagi: zapach wywołujący odruch wymiotny i łzawienie oczu

    Nazwa: Makowiec Senny
    Gdzie zdobyć: Herbaciane Łąki, obrzeża Cukierkowego Osiedla
    Uwagi: wdychanie oparów Makowca może prowadzić do narkolepsji

    Nazwa: Marynowana Błyskawica
    Gdzie zdobyć: Odwrócone Osiedle, Lewitujące Osiedle
    Uwagi: postać powinna posiadać specjalną butelkę zakupioną w sklepie alchemicznym

    Nazwa: Pył z Magicznego Kryształu
    Gdzie zdobyć: Kryształowe Pustkowie
    Uwagi: brak

    Nazwa: Bluszczyk Krwisty
    Gdzie zdobyć: Lewitujące Osiedle, Las Drzwi
    Uwagi:trzeba zbierać przy pomocy specjalnych narzędzi z odległości co najmniej 1m, ponieważ nawet rękawice nie uchronią przed silnie parzącym działaniem

    Nazwa: Ostatni oddech umierającego
    Gdzie zdobyć: brak
    Uwagi: postać powinna posiadać specjalny pojemnik

    Nazwa: Płomykówka Jaszczurza
    Gdzie zdobyć: Namalowana Pustynia
    Uwagi: Trzeba ją zbierać w specjalnych rękawicach (do kupienia w sklepie alchemicznym/uszycia przez kogoś z umiejętnością krawca), parzy

    Nazwa: Gopnikovka
    Gdzie zdobyć: Karczma "Goło i Wesoło"
    Uwagi: najmocniejszy alkohol w KL, złe użycie składników powoduje zniszczenie eliksiru

    Nazwa: Smutne mleko
    Gdzie zdobyć: Morze Łez, Czekoladowe Jezioro
    Uwagi: należy wydoić żółwiciela


    Składniki wymagające misji rangi B:


    Nazwa: Viola Lunaris
    Gdzie zdobyć: Kryształowe pustkowie
    Uwagi: rozwija swe płatki tylko w świetle księżycowej pełni

    Nazwa: Głodniówka Ropawa
    Gdzie zdobyć: Ogród Strachu, sporadycznie w Upiornym Miasteczku
    Uwagi: mięsożerny, agresywny kwiat

    Nazwa: Bezoar
    Gdzie zdobyć: żołądek Bestii czworonożnej
    Uwagi: bestia powinna być świeżo zabita

    Nazwa: Karciana Jarzębina
    Gdzie zdobyć: Malinowy las pod Karcianą Twierdzą
    Uwagi: broniona przez Karcianych Rycerzy

    Nazwa: Czarna Mięta
    Gdzie zdobyć: Okręt Widmo
    Uwagi: nie da się zbierać bez specjalnych rękawic (materiał można zakupić w sklepie alchemicznym, jednak muszą one zostać uszyte przez kogoś z umiejętnością krawca), ponieważ inaczej przeniknie ona przez dłoń zbierającego



    Lista postaci zdolnych uwarzyc' eliksir:
      ❖ Eliot
      ❖ Gawain Keer
      ❖ Kessler (tylko trucizny)
      ❖ Morgana
      ❖ Soph
      ❖ Mari
      ❖ Seamair
      ❖ Astra
      ❖ Erika

    Jeśli brakuje Twojej postaci na liście, zgłoś to do Administracji.

    Wyświetl posty z ostatnich:   
    Po drugiej stronie krzywego zwierciadła... Strona Główna
    Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
    Nie możesz pisać nowych tematów
    Nie możesz odpowiadać w tematach
    Nie możesz zmieniać swoich postów
    Nie możesz usuwać swoich postów
    Nie możesz głosować w ankietach
    Nie możesz załączać plików na tym forum
    Możesz ściągać załączniki na tym forum
    Dodaj temat do Ulubionych
    Wersja do druku

    Skocz do:  



    Copyrights © by Spectrofobia Team
    Wygląd projektu Oleandra. Bardzo dziękujemy Noritoshiemu za pomoc przy kodowaniu.

    Forum chronione jest prawami autorskimi!
    Zakaz kopiowania i rozpowszechniania całości bądź części forum bez zgody jego twórców. Dotyczy także kodów graficznych!

    Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
    Template AdInfinitum
    Strona wygenerowana w 0,11 sekundy. Zapytań do SQL: 9