• Nie minęło zbyt wiele czasu od rozpoczęcia działalności AKSO, a po całej Otchłani rozniosła się wieść o tajemniczej mgle, w której znikają statki. Czytaj więcej...
  • Wstrząsy naruszyły spokój Morza Łez!
    Odczuwalne są na całym jego obszarze, a także na Herbacianych Łąkach i w Malinowym Lesie.
  • Karciana Szajka została przejęta. Nowa władza obiecuje wielkie zmiany i całkowitą reorganizację ugrupowania. Pilnie poszukiwani są nowi członkowie. Czytaj więcej...
  • Spectrofobia pilnie potrzebuje rąk do pracy! Możecie nam pomóc zgłaszając się na Mistrzów Gry oraz Moderatorów.
Trwające:
  • Skarb Pompei
  • Zmrożone Serce


    Zapisy:
  • Chwilowo brak

    Zawieszone:
  • Brak


  • Drodzy użytkownicy, oficjalnie przenieśliśmy się na nowy serwer! Dokładne informacje na fanpege'u Spectrofobii lub forumowym Discordzie (odnośniki po prawej)!



    Zapraszamy do zapoznania się z Uśrednionym Przelicznikiem Waluty. Mamy nadzieję, że przybliży on nieco realia Krainy Luster i Szkarłatnej Otchłani.

    Szykujcie się na słodkie Walentynki i Dziewannę!

    Zimowa Liga Wyzwań Fabularnych nadeszła. Ponownie zapraszamy też na Wieści z Trzech Światów - kanoniczne zdarzenia z okolic Lustra i Glasville. Strzeżcie się mrocznych kopuł Czarnodnia i nieznanego wirusa!

    W Kompendium pojawił się chronologiczny zapis przebiegu I wojny pomiędzy Ludźmi i KL. Zainteresowanych zapraszamy do lektury.

    Drodzy Gracze, uważajcie z nadawaniem swoim postaciom chorób psychicznych, takich jak schizofrenia czy rozdwojenie jaźni (i wiele innych). Pamiętajcie, że nie są one tylko ładnym dodatkiem ubarwiającym postać, a sporym obciążeniem i MG może wykorzystać je przeciwko Wam na fabule. Radzimy więc dwa razy się zastanowić, zanim zdecydujecie się na takie posunięcie.

    Pilnie poszukujemy Moderatorów i Mistrzów Gry. Jeżeli ktoś rozważa zgłoszenie się, niech czym prędzej napisze w odpowiednim temacie (linki podane w polu Warte uwagi).

    ***

    Drodzy użytkownicy z multikontami!
    Administracja prosi, by wszystkie postaci odwiedzać systematycznie. Jeżeli nie jest się w stanie pisać wszystkimi na fabule, to chociaż raz na parę dni posta w Hyde Park
    .
    Marionetki – otwarte
    Kapelusznicy – otwarte
    Cienie – otwarte
    Upiorna Arystokracja – otwarte
    Lunatycy – otwarte
    Ludzie – otwarte
    Opętańcy – otwarte
    Marionetkarze – otwarte
    Dachowcy – otwarte
    Cyrkowcy – otwarte
    Baśniopisarze – otwarte
    Szklani Ludzie – otwarte
    Strachy – otwarte
    Senne Zjawy – otwarte
    Postaci Specjalne – otwarte

    Ponieważ cierpimy na deficyt Ludzi, każda postać tej rasy otrzyma na start magiczny przedmiot. Jaki to będzie upominek, zależy od jakości Karty Postaci.



    » Kompendium Wiedzy » Rasy.
    Poprzedni temat :: Następny temat
    Autor Wiadomość
     



    Porcelanowy Panicz

    Karciana Szajka: Król
    Godność: Lord Oleander de Roitelette
    Wiek: Od dawna jest dorosły, choć wciąż wygląda na 16 lat.
    Lubi: Siebie, władzę, swoje bestie, wszystko co krwawe i potworne
    Nie lubi: Mleka, a fe!
    Wzrost / waga: 160 cm czystego zła! (+ 4 cm dzięki butom) / Lekka niedowaga
    Aktualny ubiór: Beżowa koszula, brązowy krawat z przyczepioną kościaną broszą, czarne spodnie, wysokie skórzane buty zapinane na klamry i ozdobione z przodu króliczymi czaszkami, długi, czarny płaszcz. Do tego klasyczny, czarny kapelusz z doczepionym niewielkim ptasim szkieletem oraz kartą Króla Pik.
    Znaki szczególne: Androgyniczna uroda, dwubarwność tęczówki i ledwie widoczne źrenice
    Bestia: Yūrei – Morita, Eques – Pan Jednorożek, Noaliks – Christo, Avi – Dolly
    Nagrody: Bursztynowy Kompas, Kamień Duszy, Kłamstwożerca
    SPECJALNE: Administrator-Zombie, Grafik | Maskotka Forum
    Dołączył: 25 Lis 2010
    Posty: 2311
    Wysłany: 25 Listopad 2010, 16:46   Rasy.

    Informacja przydatna przy pisaniu historii: Jeżeli w opisie danej rasy nie jest jednoznacznie uwzględnione, że jej przedstawiciele mogą powstawać w inny sposób oznacza to, że po prostu się rodzą (tak, jak ludzie).

    Istoty z Krainy Luster


    Marionetki
    – Jak sama nazwa sugeruje, są to żywe lalki. Ich twórcami są Marionetkarze, preparujący zarówno ich ciała, jak i dusze, choć nie mogą nadać im wspomnień, czy przelać na nie części swojej wiedzy. Jednak nie tylko za ich sprawą Marionetki pojawiają się w Krainie Luster. Zapomniane lalki, zgubione przez dzieci w świecie ludzi także trafiają za drugą stronę lustra, gdzie ożywają.
    Marionetki nie potrzebują ludzkiego jedzenia, picia ani tlenu, są zupełnie samowystarczalne. Każda z nich ma swój własny magiczny kluczyk (nie do podrobienia). Jeśli nakręci się ją takim kluczykiem, ona ożywa. Najczęściej przybierają ludzkie, choć spotyka się i takie normalnych rozmiarach. Od zwykłego człowieka można taką odróżnić po lalkowych (okrągłych) stawach oraz dziurce na kluczyk z tyłu pleców. Czasem zdarzają się pośród nich wyjątki. Bywa, że formę żywych Marionetek przybierają szmaciane lalki bądź rzadziej pluszowe maskotki. Wtedy na ich skórze widoczne są szwy w miejscach zszycia materiału bądź też zwierzęce atrybuty z pluszu (jak pluszowe, królicze uszy).
    Pierwotnie Marionetki były zależne od Marionetkarzy, po wojnie uniezależniły się. Jednak każda z nich może zawrzeć z Marionetkarzem kontrakt, tym samym wzmacniając swoją moc.



    Marionetkarze
    – To ludzie wyjątkowo tajemniczy. Twórcy Marionetek, którzy zostali obdarzeni wręcz boską mocą tchnienia życia w przedmioty martwe. Jedynie między sobą przekazują sekrety odnośnie tworzenia doskonałych istot, za jakie mają swoje żywe lalki. Niektórzy opiekują się Marionetkami i traktują jak członków rodziny, dla innych zaś są jedynie żywą bronią. Bardzo często, Marionetkarze tworzą lalki na podobieństwo ukochanej zmarłej osoby, nie mogąc poradzić sobie z jej utratą. Wyglądem nie różnią się absolutnie niczym od przeciętnego człowieka. Jedynie magiczne umiejętności odróżniają ich od mieszkańców Ziemi.


    Kapelusznicy
    – Najbardziej ekscentryczne i szalone istoty zamieszkujące Krainę Luster. Z pozoru niezbyt różnią się od zwykłych ludzi. Tylko z pozoru. Odróżnia ich bowiem wyjątkowo dziwaczne zachowanie i oczywiście, kapelusz. Tak, każdy Kapelusznik bez wyjątku posiada swój wyjątkowy kapelusz. Jego rozmiary i wygląd zależą wyłącznie od osobowości i upodobań właściciela. Mają one pewną niezwykłą właściwość, a mianowicie – nie mają dna. Kapelusznicy mogą chować w swoich kapeluszach tyle rzeczy, ile tylko zechcą. Mają też tendencję do pojawiania się i znikania w najmniej odpowiednich momentach. Kapelusznicy zasłynęli jako najlepsi organizatorzy przyjęć. Na ich szalonych podwieczorkach chciałby gościć każdy mieszkaniec drugiej strony lustra.
    Parasolnicy
    – Nie jest jasne kiedy i skąd wzięli się Parasolnicy. Żyli w środowisku o łagodnym klimacie, jednak kiedy ten zaczął się zmieniać, potrzebowali czegoś solidniejszego niż kapelusz. To odmienna kultura Kapeluszników, która upodobała sobie parasole zamiast nakrycia głowy. Niekoniecznie gorsza, ale z pewnością mniej liczna. Jest to spowodowane ich potencjałem bojowym, który był chętnie wykorzystywany podczas wojny. Niewielu ich zostało.
    By otrzymać tę podrasę należy skontaktować się ze Svart. Wymagana jest też dłuższa historia postaci. Ze względu na nieobecność Svart możliwe jest również uzyskanie zgody administracji.


    Dachowcy
    – Najprościej mówiąc, pół ludzie – pół koty. Każdy Dachowiec posiada pewne cechy ludzkie i kocie. Mogą to być kocie uszy, ogon, wąsy, jak nawet i cała głowa. Zdarzają się nawet Dachowcy wyglądający zupełnie, jak zwyczajne koty, tyle, że znające ludzką mowę. Są to stworzenia bardzo zwinne i posiadające niezwykły wzrok, umożliwiający im widzenie w mrokach nocy. Ich domeną jest neutralność. Nigdy nie mieszają się w żadne konflikty, ażeby przypadkiem sobie nie zaszkodzić. Słyną przede wszystkim ze swojej muzyki. To prawdziwi artyści, którzy swą grą od lat oczarowują wszystkie trzy światy. Zazwyczaj Dachowcy wędrują po Krainie Luster obdarowując ludzi swoją muzyką, psocąc lub też pracują jako... zwierzątka domowe. Tak, właśnie. Bardzo się je ceni także w tym fachu, bo któż nie chciałby przytulić się do takiego słodkiego koteczka?


    Cienie
    – Nazwani tak głównie z powodu swojej mrocznej natury, ale nie tylko. Te istoty nie rzucają cienia, przez co powstały plotki, jakoby narodzili się z cieni pradawnych istot, które odłączyły się od ciał. Są to jednak zwykłe bajki. Cienie są bardzo tajemniczy i nie lubią zbytnio się wyróżniać. Najczęściej pokazują się nocą, kiedy to wychodzą na łowy – żerować na snach innych istot. Podobnie jak Marionetki, nie potrzebują ludzkiego jedzenia. Odżywiają się wyłącznie snami, które wykradają, gdy ofiary pogrążone są w głębokim śnie. Pożeranie snu można porównać do wampiryzmu energetycznego, gdyż marzenia senne właśnie w podobny sposób „ładują” Cienie. Potrafią wykorzystywać umiejętność swobodnego poruszania się po Krainie Snów do podróżowania pomiędzy obiema stronami lustra. Z wyglądu przypominają ludzi. Większość charakteryzuje przeraźliwie blada cera i bardzo mocno czerwone oczy, jednak nie jest to żadną regułą. Tak więc uważajcie, kogo zapraszacie w progi swych domostw.


    Cyrkowcy
    – Istoty stworzone przez naukowców z organizacji MORIA w czasie pierwszej wojny Krainy Luster z ludźmi. Poniekąd nieudana próba stworzenia własnych odmian stworzeń magicznych, ale także owoc ludzkiej chęci poznania mechanizmów działania ich organizmów. Po zwycięstwie odniesionym przez Krainę skorzystali z okazji i uciekli z laboratoriów. Są dość dziwnymi tworami, bo połączeniem ludzi i istot magicznych lub jednych magicznych z innymi. Często ich ciała pokryte są bliznami w miejscach, gdzie były zszywane. Mogą też być w wielu miejscach zdeformowani, np. posiadać zwierzęce lub Marionetkowe części ciała, mieć dwie głowy, dziwny (przykładowo, niebieski) kolor skóry. Przeżyli bardzo wiele nieludzkich eksperymentów, byli więzieni i bez wątpienia wiedzą co to ból. Często wydarzenia te tak mocno wpływały na ich psychikę, że stawali się niepoczytalni, toteż lepiej się ich wystrzegać.
    Obecnie większość z nich zamieszkuje w Krainie Luster, jednak wciąż grupki Cyrkowców mieszkają w Świecie Ludzi. Zwykle można ich spotkać w cyrkach, gdzie ich dziwactwa uchodzą za atuty.


    Upiorna Arystokracja
    – Niewiele różnią się od zwykłej, ludzkiej arystokracji. Należą do najbogatszych istot z Krainie Luster. Sami trzymają się z daleka od wszelkich wojen, jedynie wspierając armię finansowo, jeżeli jest to absolutnie konieczne. Nie lubią mieszać się w sprawy, które mogłyby zaszkodzić im i ich wielkim majątkom. Często są w jakiś sposób powiązanie ze Stowarzyszeniem Czarnej Róży.
    W większości wyglądają jak zwykli ludzie, poza jednym „małym” detalem – każdy Upiorny Arystokrata posiada na głowie parę rogów. Ich wielkość, kolor i kształt są najróżniejsze, zależą tylko i wyłącznie od właściciela. Wszyscy mają także dodatkową, wrodzoną moc chroniącą przed atakami mentalnymi, czyli blokadę umysłu.
    Na Upiornego Arystokratę potrzeba dłuższej historii postaci!


    Baśniopisarze
    – Ponoć najstarsza, a zarazem najbardziej podziwiana rasa zamieszkująca Krainę Luster. To właśnie pierwszym, potężnym Baśniopisarzom przypisuje się stworzenie tego świata. Ponoć jest on materializacją jednego z ich dzieł, jednak mało kto wierzy w tę legendę. Baśniopisarze to istoty dość ekscentryczne, a zarazem bardzo tajemnicze. Rasa ta nie jest też zbyt liczna. Istoty te cechują przede wszystkim wieczne huśtawki nastrojów, a także ogromne zamiłowanie do sztuki. Jak nie poezji, to malarstwa, jak nie malarstwa, to pisarstwa. Co zaś się tyczy ich wyglądu, kształtem przypominają najzwyklejszych ludzi. To, co ich wyróżnia to kolory. Włosy i oczy Baśniopisarzy zwykle przybierają abstrakcyjne barwy, koniecznie kilka na raz.


    Lunatycy
    – Istoty zamieszkujące Szkarłatną Otchłań. Są swego rodzaju posłańcami – łącznikami pomiędzy światem ludzi i Krainą Luster. Podczas wojny ogrywają rolę szpiegów, zaś gdy nastaną czasy pokoju podróżują między światami zbierając informacje, które później zapisują w swoich księgach. W ten sposób ludzie mogą dowiedzieć się więcej o Krainie Luster i odwrotnie. Dla Lunatyków nie istnieje miejsce niedostępne ani sekret nie do odkrycia. Wiedzą absolutnie wszystko, są najlepiej poinformowanymi istotami we wszystkich trzech światach. Ciągle w biegu, ciągle odkrywają coraz to nowsze tajemnice. Plotki głoszą, że rzeczą odróżniającą ich wygląd od ludzkiego jest kolor... krwi. Podobno ma błękitną barwę, ale któż to wie? Tylko sami Lunatycy.


    Szklani Ludzie
    – Istoty te zamieszkują obrzeża Szkarłatnej Otchłani. Żyją na uboczu, trzymają się z daleka od innych istot. Są bardzo nieufne i same uważają siebie za innych od całej reszty. Nikt w zasadzie nie wie dlaczego myślą tak żyjąc w świecie pełnym dziwów, jednak takie przekonania od zawsze panowały pośród Szklanych Ludzi. Jedni uważają swój gatunek za wyrzutków, inni wprost przeciwnie, za niekoronowaną rasę panów, która nie powinna zadawać się z nienależącym doń motłochem. Mało kto w ogóle wie o ich istnieniu. Istoty te od zawsze stanowiły dla wszystkich zagadkę. Nawet Lunatycy nie mają w swych księgach wielu zapisów na temat Szklanych Ludzi. Co się tyczy ich wyglądu, cechuje ich przede wszystkim skóra przypominająca szkło – prawie przezroczysta (czasem mogą prześwitywać przez nią organy wewnętrzne) i zimna jak lód w dotyku oraz w większości przypadków, bardzo jasne, wręcz białe włosy. Rany zadane tym istotom często przypominają bardziej pęknięcia na porcelanie niż skaleczone ciało.


    Mieszkańcy Świata Ludzi


    Ludzie
    – Postawieni obok istot z Krainy Luster, wydają się słabi i bezbronni. Nic bardziej mylnego! Choć nie posiadają żadnych mocy magicznych, w przeciwieństwie do mieszkańców zza drugiej strony lustra, potrafią wytwarzać rozmaitą broń do walki z nimi. Ludzi można podzielić na dążących do zawładnięcia Krainą Luster, żyjących w nieświadomości jej istnienia i chcących dowiedzieć się o niej jak najwięcej.


    Strachy
    – Mimo iż są to istoty magiczne, zamieszkują w Świecie Ludzi. Dlaczego? Otóż w Krainie Luster nikt ich nie chce, zostali wygnani za żerowanie na ludzkich uczuciach, a pośród ludzi mogli znaleźć miłe schronienie. Strachy są to pół-duchy. Istoty magiczne, które już raz umarły, jednak odrodziły się na nowo. Na pozór wyglądają zupełnie jak zwyczajni ludzie bądź istoty magiczne, którymi byli, jednak często znienacka stają się półprzezroczyści. Zwykle w najmniej odpowiednich momentach. Strachy po śmierci zostały „wyprane” z emocji i by coś poczuć, muszą owe uczucia ukraść innej istocie. Żywią się one właśnie ludzkimi emocjami, które pobierają, gdy znajdą się w pobliżu ofiary. Niektóre Strachy mają swoje ulubione rodzaje emocji, które z chęcią pożerają i tym samym, odczuwają.
    Tę rasę można także otrzymać po fabularnej śmierci postaci (z wyjątkiem Marionetek).


    Bezpańscy


    Opętańcy
    – Dawniej zwykli ludzie, jednak nastąpiła u nich pewna mutacja. Winnym jest tu pewien pasożyt grasujący w Krainie Luster, przez miejscowych nazywany Anielską Klątwą. Tak więc Opętańcami zostają ludzie, którzy mieli okazję trafić na drugą stronę lustra. Dla istot magicznych jest on całkowicie niegroźny, jednak gdy zagnieździ się w ludzkim ciele, natychmiast rozrasta się przybierając wygląd skrzydeł. Nie są to jednak zwyczajne skrzydełka jak u mitycznych aniołów. Mogą one przybierać najróżniejsze kształty, kolory i rozmiary, w zależności od otoczenia, nastrojów czy wyglądu i usposobienia żywiciela. Na przykład mogą wyglądać jak olbrzymia pajęczyna, niczym zrobione z kości bądź kawałków kolorowego szkła, jak skrzydła motyla, ważki czy nietoperza. Dzięki nim istoty te mogą latać, niestety na bardzo krótkich dystansach, choć zdarzają się i posiadacze skrzydeł niezdolnych do lotu. U zainfekowanych ludzi często, choć nie zawsze, pojawiają się moce magiczne. Zaczynają się też starzeć nieco wolniej. Obecnie nie są znane sposoby pozbycia się Anielskiej Klątwy z organizmu. Nawet odcięte, skrzydła zawsze odrastają.


    Senne Zjawy
    – Istoty te są uosobieniem ludzkich (i nie tylko) snów. W jakiś sposób udało im się opuścić Krainę Snów i przeniknąć do realnego świata. Być może uciekły w czasie pożerania snu przez Cienie, zostały przez nie wypuszczone albo w inny, sekretny sposób wydostały się z marzeń sennych. Stworzenia te nie należą do najliczniejszych, toteż wciąż owiane są aurą tajemnicy, jednak wszystkie istoty próbują jak najwięcej się o nich dowiedzieć. Stanowią także łakomy kąsek dla wszystkich Cieni, które mogą je pożreć, nawet gdy przebywają w tej postaci.
    Część Sennych Zjaw wygląda jak zwyczajni ludzie, jednak całej reszcie daleko do normalności. Myślicie, że dziecięce opowiastki o strasznych potworach, pojawiających się nocą to wyłącznie efekt ich wybujałej wyobraźni? Skąd! Ten właśnie odsetek Zjaw Sennych stanowią najrozmaitsze senne mary, potwory i tym podobne. Mogą przybierać różne kształty i rozmiary, od małych duszków, po sporych rozmiarów monstra. Być może to właśnie one przyczyniły się do powstania wielu mitów i baśni.
    Wyświetl posty z ostatnich:   
    Po drugiej stronie krzywego zwierciadła... Strona Główna
    Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
    Nie możesz pisać nowych tematów
    Nie możesz odpowiadać w tematach
    Nie możesz zmieniać swoich postów
    Nie możesz usuwać swoich postów
    Nie możesz głosować w ankietach
    Możesz załączać pliki na tym forum
    Możesz ściągać załączniki na tym forum
    Dodaj temat do Ulubionych
    Wersja do druku

    Skocz do:  



    Copyrights © by Spectrofobia Team
    Wygląd projektu Oleandra. Bardzo dziękujemy Noritoshiemu za pomoc przy kodowaniu.

    Forum chronione jest prawami autorskimi!
    Zakaz kopiowania i rozpowszechniania całości bądź części forum bez zgody jego twórców. Dotyczy także kodów graficznych!

    Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
    Template AdInfinitum
    Strona wygenerowana w 0,14 sekundy. Zapytań do SQL: 9